Heb jij een nieuw foodconcept dat je in de markt wilt zetten? Ben jij de bedenker van een innovatief idee voor agrarisch ondernemers? Of werk jij aan een project dat op positieve wijze bijdraagt aan de toekomst van ons voedselsysteem? Dutch Food Week zoekt jonge mensen die de wereld van agrifood op z’n kop willen zetten!

Op 7 maart krijg jij de kans om jouw pitch te doen op de HAS green academy te 's-Hertogenbosch.

Wat is the next big thing in de wereld van agrifood?
Steeds meer studenten en jonge mensen zijn ondernemend genoeg om hun eigen bedrijf te starten. Dutch Food Week wil dit ondernemerschap stimuleren door jou de kans te geven om jouw (business)idee, concept, project of eigen bedrijf te pitchen tijdens de Dutch Food Week KickStartShow. Doe mee met de KickStartShow: schrijf je nu in!

Pitch jouw idee aan een jury
Een businesspanel -bestaande uit experts uit de agrifoodwereld van bedrijven als Albert Heijn, AgriFood Capital en Rabobank- beoordeelt de beste ideeën tijdens de Dutch Food Week KickStartShow op 7 maart 2024.

De beste 3 pitchers maken kans op de hoofdprijzen: 
• Een geldbedrag van €2500, €1500 of €1000 te besteden aan de KickStart van jouw onderneming
• Een dagdeel sparren met één van de panelleden
• Een interview in de studio van FoodBusiness
• Een commercial gemaakt door Dutch Food Week TV

En wellicht het belangrijkste is ons netwerk. Jouw winnende pitch zal gedeeld worden op al onze kanalen en tevens mag jij pitchen tijdens ons partner diner in mei, zodat iedereen met jouw product of idee kan kennismaken. 

Ken jij die foodheld met een goed idee?
Ken jij de foodheld met hét gouden idee? Tip hem of haar dan over onze KickStartShow!



Winnaars 
In 2023 hebben David Damman en Lars de eerste prijs gewonnen met hun verfrissende cafeïne houdende drankje: Mojo Maté. Naast de €2500,- hebben ze 1,5 uur mogen sparren met de AH, een commercial opgenomen met hun nieuwe samenwerking met STACH en hebben ze goede pitch gehouden tijdens ons partner-diner. Kortom een echte KickStart voor hun onderneming.

In de 2022-editie van de KickStartShow won HAS-student Pablo Schultz een geldbedrag van 2.500 euro, een jaar lang werken op een flexwerkplek in Jamfabriek, 1,5 uur sparren met één van de panelleden en een interview in de studio van FoodBusiness. De tweede prijs ging naar Ferver van oud-HAS’er Cato Pierau met een reeks smaakmakende sauzen. Plek drie werd bemachtigd door Banana Peely Bread van InHolland-studenten Cindy Kwako en Sacha Kuipers met het ontwikkelen van innovatief en duurzaam bananenbrood. De aanmoedigingsprijs ging naar Bitez van Bernadette Conrads met haar chips gemaakt van champignonrestromen.

In de 2021-editie van de KickStartShow behaalden de gefermenteerde kool van Sauercrowd, de bonbons van sinaasappelreststromen van BonBorange, een gefermenteerde vissaus van RotterVisch en een overheerlijke veganistische chocoladefudge een podiumplek.