Dit jaar vindt op vrijdag 3 oktober de officiële landelijke opening van De Week van Ons Eten plaats in het provinciehuis van Zuid-Holland!

Gedeputeerde Mariette van Leeuwen: 'Als provincie vinden we het essentieel om bewust om te gaan met ons eten. Voedsel is niet alleen een eerste levensbehoefte, maar ook een drijvende kracht achter een gezonde samenleving. Daarom werken we samen met inwoners, boeren, ondernemers en andere partijen aan een toekomstbestendig voedselsysteem voor Zuid-Holland. De Week van Ons Eten brengt dit thema tot leven met inspirerende activiteiten in heel Nederland. Doe mee en laten we samen de toekomst van ons eten vormgeven! ’

Gedeputeerde Mariette van Leeuwen ging er samen met Bert van Wanrooij van De Week van Ons Eten voor op de foto.

De Week van Ons Eten

De Week van Ons Eten is de tweede week in oktober, van 3 t/m 10 oktober 2026, waarin we iederen bewust proberen te laten genieten van goed en gezond voedsel, want het smaakt beter als je weet wat je eet. Onze voedselsector en innovatie in alle schakels van de keten; alles over eten heeft een plek tijdens De Week van Ons Eten.  Wil je meer weten over de achtergrond, het bestuur en het projectteam? Lees dan snel "over ons"!

De partners van
De Week van Ons Eten

Jumbo
GroentenFruit Huis
aaff
FruitMasters
Flynth
GroenPact
BioMasters
Bionext
Bio Weg
Green Organics
Harvest House
Odin
Gemeente Vijfheerenlanden
Meierijstad
Land van Cuijk
Hollands Kroon
Plantum
Foodvalley
AgriFoodCapital
Fascinating
Imagro
FNLI
ComGen
HAS Green Academy
HVHl
Wageningen Universiteit
KW1C
Aeres
YUVERTA