𝗣𝗿𝗼𝘃𝗶𝗻𝗰𝗶𝗲 𝗗𝗿𝗲𝗻𝘁𝗵𝗲 𝗶𝗻𝘃𝗲𝘀𝘁𝗲𝗲𝗿𝘁 𝗶𝗻 𝗴𝗲𝘇𝗼𝗻𝗱𝗲 𝘃𝗼𝗲𝗱𝘀𝗲𝗹𝗼𝗺𝗴𝗲𝘃𝗶𝗻𝗴 𝗶𝗻 𝗡𝗼𝗼𝗿𝗱-𝗡𝗲𝗱𝗲𝗿𝗹𝗮𝗻𝗱
Gezond eten is niet voor iedereen vanzelfsprekend. Wat mensen eten, hangt sterk af van hun omgeving. In winkels, kantines en horeca bepalen prijs, gemak en aanbod vaak wat iemand kiest. Daarom geeft de provincie Drenthe € 50.000 subsidie aan GGD Drenthe voor het project Gezonde Voedselomgeving Noord-Nederland. Met deze subsidie worden ondernemers, onderwijsinstellingen en andere organisaties bij elkaar gebracht om gezonde voeding makkelijker verkrijgbaar, lekker en betaalbaar te maken.
Gedeputeerde Willemien Meeuwissen: “Gezonde voeding is belangrijk voor onze inwoners en biedt kansen voor onze economie. Door partijen in Noord-Nederland bij elkaar te brengen, kunnen goede ideeën sneller verder worden gebracht. Zo zorgen we dat gezonde voeding beter binnen bereik komt en geven we ondernemers meer ruimte om te investeren.”
De komende periode wordt een kwartiermaker aangesteld. Die brengt kansrijke initiatieven in beeld en werkt toe naar een uitvoeringsagenda vanaf 2027.
Provincie Drenthe
Al vanaf 2019 is de provincie Drenthe partner van De Week van Ons Eten. Want in Drenthe worden zoveel lekkere producten gemaakt, daar zijn we trots op!
Provincie Drenthe


































